Elemente de bază despre filtrul DPF

Estimated read time 4 min read

Filtrul DPF sau filtrul de particule diesel face ca vehiculele diesel să ruleze mult mai curate. Cum funcționează, totuși? Toate mașinile au unul? Cum știi dacă ceva este în neregulă cu această parte anume a vehiculului tău? 

Ce este un filtru DPF?

Filtrul special pentru motorină, sau pur și simplu DPF, face parte din sistemul de evacuare al mașinilor diesel. Este conceput și menit să filtreze funinginea periculoasă.  

Ca să știți, motoarele diesel pot genera multă funingine de fiecare dată când ard combustibil. Funinginea formată este ceea ce numiți particule în suspensie. Aceasta este o substanță foarte fină despre care se știe că cauzează mai multe probleme grave de sănătate, cum ar fi probleme de respirație.  

Filtrul DPF sau filtrul de particule diesel face ca vehiculele diesel să ruleze mult mai curate.

Scopul principal al DPF nu este doar filtrarea, ci și loc de stocare a funinginei dăunătoare pentru a ajuta la reducerea emisiilor pe care le produc mașinile diesel. Cu toate acestea, deoarece DPF are o capacitate limitată, este important să ardeți regulat această funingine pentru ca DPF să fie regenerat.  

În momentul în care filtrul este blocat de funingine, acesta poate împiedica funcționarea motorului. Din păcate, acest lucru vă poate lăsa în fața unei facturi de reparații costisitoare pentru a-l curăța sau, în cele mai rele cazuri, chiar și a necesității de a înlocui complet filtrul DPF. Acesta este motivul pentru care nu este de mirare că mulți oameni întreabă adesea despre DPF-uri, mai ales atunci când plănuiesc să cumpere o mașină diesel.  

Toate mașinile au un filtru DPF?

Mașinile fabricate după 2009 au DPF-uri. Din septembrie 2009, fiecare mașină diesel trebuie să fie echipată cu un DPF în evacuare pentru a preveni eliberarea funinginei în atmosferă. Face parte din standardul Euro 5 pentru mașinile diesel. Cu toate acestea, rețineți că există și mașini construite înainte de 2009 care au și un filtru DPF.  

Care este rolul principal al filtrului DPF?

DPF are o singură sarcină și anume să filtreze funinginea provenită de la motoarele diesel și să o depoziteze. Acum, s-ar putea să vă întrebați ce face cu toată funinginea periculoasă pe care o depozitează. DPF-ul o va arde la temperaturi ridicate, care va lăsa apoi în urmă un reziduu de cenușă. Acest proces se numește regenerare.  

Regenerarea va arde surplusul de funingine al filtrului pentru a reduce emisiile periculoase de eșapament și pentru a ajuta la prevenirea acelor pene negre de fum pe care le vedeți adesea venind de la vehiculele diesel mai vechi de fiecare dată când își iau viteză. Regenerarea are două tipuri: pasivă și activă.  

Cum puteți ști dacă filtrul DPF este înfundat

Dacă filtrul DPF este aproape blocat, ledul de avertizare DPF se va aprinde intermitent pe tabloul de bord. Acesta este indicația dvs. pentru a vă lua vehiculul pentru o cursă rapidă și lungă, pentru a permite DPF-ului să ardă funinginea înainte ca aceasta să fie blocată definitiv.  

Vehiculele diesel mai vechi, care fac adesea o mulțime de rulări lente și scurte, au de obicei un filtru DPF blocat care necesită deblocare manuală sau, mai rău, chiar și o înlocuire completă. Acesta este motivul pentru care este important să vă monitorizați întotdeauna DPF-ul pentru a preveni probleme mai grave pe drum.  

Din aceeasi categorie:

You May Also Like

More From Author